Lev Esipovich

Research Assistant

Research interests

Management in sports clubs and associations
Funding for sports clubs and associations
Target group of migrants in sport

Teaching

Basics of Sports Management (Seminar)
Management in sports organizations I (Seminar)
Management in sports organizations II (Seminar)
General Business Administration of sports companies (Seminar)
Supervision of final thesis

  

Resume

   
since 2016 Official speaker of the German Olympic Sports Federation in the program "Integration through Sports"
since 2012 Freelance author
since 2012 Coordinator of various international educational projects in the field of Sports Management and Sports Economics
since 2011 Research associate and PhD student at the Chair of Sports Economics and Health Economics, Friedrich Schiller University Jena
2006 - 2010 Various internships in sports clubs, sports associations and institutions of public sport administration
2006 - 2011 Studied at Ostfalia University of Applied Sciences, degree program: Sports Management

Publications

Monographs

Daumann, F. & Esipovich, L. (2016). Sportvereine: Kosten sichtbar machen und Erfolg sichern. Konstanz und München: UVK Lucius.

Daumann, F. & Esipovich, L. (2015). Kostenrechnung für Sportvereine: Grundlagen, Methoden und Fallbeispiele. Konstanz und München: UVK Lucius.

 

Journals

Litvin, A.V., Kazakov, A.N. & Esipovich, L. (2017). Social return on investment (SROI) in sports: modified model. In Theory and Practice of Physical Culture, 1/2017, S. 40-42.

Litvin, A., Daumann, F., Fonarev, D. & Esipovich, L. (2016). Social Return on Investment in Sport: Research Status. Russian-Chinese scientific journal "The Commonwealth", 5/2016, S. 32-35.

Heinze, R., Esipovich, L., Daumann, F. & Kolomiec, O. (2016). International Integration of Selected Russian National Sports. In "Uchenye zapiski universiteta imeni P.F. Lesgafta", 7 (137), S. 141-148.

Kolomiec, O.I., Megalinskij, M.S. & Esipovich, L. (2016). Kratkosrochnye obrazovatel'nye programmy VUZov fizicheskoj kul'tury v formate letnih shkol (opyt organizacii letnej shkoly «Еkonomika sporta i sportivnyj menedzhment» v UralGUFK). In Science and Sport: Current Trends, Jg. 4, Nr. 2, S. 13-17.

Daumann, F., Esipovich, L., Römmelt, B. & Heinze, R. (2015). Wie sportlich aktiv sind Migrantinnen und Migranten? In Migration und Soziale Arbeit, 3/2015, S. 205-2013.

Daumann, F., Esipovich, L. & Römmelt, B. (2012). Forschungsreport - Bekanntheit und Imageprofile von Sportverbänden. In Sciamus - Sport und Management, 2/2012, S. 32-35.

Daumann, F. & Esipovich, L. (2012). Markenaufbau - Der Weg zum Erfolg. In F. Daumann, R. Heinze & B. Römmelt (Hrsg.), Strategisches Management für Fitnessstudios, Themenheft der Sciamus - Sport und Management, S. 63-71.

 

Research reports

Daumann, F., Esipovich, L, Römmelt, B. & Heinze, R. (2015). Wie sportlich aktiv sind Migranten in Deutschland? In Jenaer Sportmanagement Survey, No. 5, Jena. Download: hierExternal link

Daumann, F., Esipovich, L. & Heinze, R. (2013). Wirkung der RTL-Tanzshow "Let's Dance" auf die Mitgliederentwicklung im deutschen Tanzsport Teil 2 - Tanzvereine und Tanzschulen. In Jenaer Sportmanagement Survey, No. 4, Jena. Download: hierExternal link

Daumann, F., Esipovich, L. & Heinze, R. (2013). Wirkung der RTL-Tanzshow "Let's Dance" auf das Mitgliederpotenzial im deutschen Tanzsport Teil 1 - Zuschauerbefragung. In Jenaer Sportmanagement Survey, No. 3, Jena. Download: hierExternal link

Daumann, F., Esipovich, L. & Römmelt, B. (2012). Untersuchung ausgewählter Imageprofile aus verschiedenen Bereichen des Sportmarktes. In Jenaer Sportmanagement Survey, No. 2, Jena. Download: hierExternal link

 

Contributions in anthologies

Daumann, F. & Esipovich, L. (2017) Mitgliedergewinnung in Sportvereinen: Zielgruppe der Migranten. In A. Bagusat & A. Schlangenotto, Customer Relationship Management in Sportvereinen - Gestaltung erfolgreicher Kundenbeziehungen (S. 151-162), Berlin: Erich Schmidt.

Daumann, F., Esipovich, L. & Solntsev, I. (2014) Sports marketing in Russia. In A. Bühler & G. Nufer (Hrsg.), International Sports Marketing - Principles and Perspectives (pp. 165-190), Berlin: Erich Schmidt.

 

Congress papers / congress transcripts

Litvin, A. & Esipovich, L. (2016). Die Besonderheiten der Berufsbildung zum Sportmanager und -ökonomen in Russland und Deutschland. In Petrov P. (Hrsg.), Sovershenstvovanie sistemy professional'nogo fizkul'turnogo obrazovanija i povyshenie kvalifikacii specialistov po fizicheskoj kul'ture i sportu v ramkah realizacii federal'no celevoj programmy razvitija obrazovanija na 2016-2020 gody: Materialy Vserossijskoj nauchno-prakticheskoj konferencii 19-21 oktjabrja 2016 goda (S. 63-65), Izhevsk: Udmurtskij universitet.

Heinze, R., Esipovich, L., Daumann, F. & Kolomiec, O. (2016). International Diffusion of Selected Russian National Sports. In Bykov, E. (Hrsg.), Nacional'nye vidy sporta: aktual'nye problemy razvitija i nauchno-metodicheskogo obespechenija: Materialy Vserossijskoj nauchno-prakticheskoj konferencii (S. 296-298), Tscheljabinsk (Russland): Ural'skaja Akademija.

Daumann, F., Esipovich, L., Heinze, R., Orekhov, E., Kolomiec, O., Römmelt, B. (2015). Sportaktivität der Migranten in Deutschland: Ergebnisse einer aktuellen empirischen Untersuchung. In Bykov, E. (Hrsg.), Problemy fizkul'turnogo obrazovanija: soderzhanie, napravlennost', metodika, organizacija. Materialy IV mezhdunarodnogo nauchnogo kongressa, posvjashhennogo 45-letiju UralGUFK (S. 11-17), Tscheljabinsk (Russland): Ural'skaja Akademija.

 

Others

Esipovich, L. (2013). Mitgliedergewinnung in Sportvereinen: Zielgruppe der Migranten. In H.-G. Kremer (Hrsg.), Jenaer Beiträge zum Sport, Heft 18 2013, S. 5-7.

Daumann, F. & Esipovich, L. (2012). Was das Produkt zur Marke macht. In ShapeUp Business, Heft 1/2 2012, S. 6-10.